Consument beloont bouw met goede cijfers

Uit gegevens van de Stichting Klantgericht Bouwen, waarin consumenten (Vereniging Eigen Huis) en producenten (Bouwend Nederland) verenigd zijn, blijkt dat de dienstverlening door de bouw in de ogen van de consumenten is verbeterd. Sterker nog, in 2010 is de waardering van de consument voor het bouwbedrijf hoger dan ooit. Keurmerkhouders van de Stichting Klantgericht Bouwen kregen zelfs ‘een dikke 7’ als rapportcijfer.

Het aantal oplevergebreken daalde ook. Belangrijk daarbij is, dat die gebreken snel en goed door de bouwondernemers worden verholpen. Edwin Groot, directeur van Stichting Klantgericht Bouwen licht toe: “De meeste oplevergebreken die we nu nog zien, betreffen vooral slordigheden in de afwerking en zijn vaak onnodig. Voor consumenten is het belangrijk dat die zaken zoveel mogelijk worden voorkomen en vooral snel en goed worden verholpen. Gelukkig zien we ook daarin een sterk stijgende lijn. De snelheid van herstel nam enorm toe. In de huidige tijd realiseert de bouw zich meer en meer dat de consument belangrijk is, goed geholpen moet worden en kwaliteit verwacht; niet alleen van het product maar ook van de dienstverlening!”

Over de Stichting Klantgericht Bouwen
De Stichting Klantgericht Bouwen heeft als doel de klantgerichtheid en de opleveringskwaliteit in de bouwbranche te verbeteren. In 2003 opgericht door Bouwend Nederland en de Vereniging Eigen Huis.

Bron: Bouwend Nederland

bakstenen

Op May 24, 2011